Dare to wear… Turban.

Obožavale su ga dive starog Hollywooda, a zadnjih godina vraća se u modu te izaziva brojne polemike. Ovo je priča o turbanu ili kako me se Suprug gotovo odrekao…

Pomisao na turban većinu asocira na nacionalnu ili vjersku konotaciju. No, turban ima i svoju modnu stranu. Dapače, svojevremeno je uljepšavao neke vrlo poznate glave. First thing first, krenimo od toga što me potaklo na ovaj post. Iako je turban pompozno najavljivan kao must have još 2010., u ljeto 2011. doživio je comeback, ali usudila bih se reći da to još nije to. Groznica must have turban mene je uhvatila po dolasku zime. Svoju želju podijelila sam sa svojom stylish (op. nisam ironična!) svekrvom koja je prešla Rijeku uzduž i poprijeko, ali nije ga pronašla. I dok sam se ja dala u akciji zvanu ebay- serch item: turban, svekrva je nazvala svoju krojačicu i u tjedan dana, koliko se nismo vidjele, sredila situaciju. I ja dobila turban. I ne jedan. Ne dva. Čak tri- bijeli, crni i zeleni. Na opće zgražanje Supruga („S tim na glavi sa mnom ne ideš nigdje!!“) i moje apsolutno oduševljenje. Tu priča nije stala. Tjedan poslije, susret s svekrvom i mala plava vrećica. Otvaram i ne vjerujem- turban za moju Djevojčicu 🙂

Obožavam dive starog Hollywooda, doba kad se slavila ženska ljepota i prirodnost. Ok, dobro, priznajem, obožavam i što su slavile obline :). Upravo su one najbolje iznosile ovaj modni detalj: glamurozno i elegantno. Postoji podatak da Elizabeth Taylor nije naišla na turban koji joj se nije svidio te je upravo ona najbolje nosila turban kao modni dodatak svog vremena. Turban je idealno naglasio njezine najveće prednosti – prekrasno lice i neobičnu boju očiju. Osim nje, turbanom su se okitile i Greta Garbo, Gloria Swanson, Joan Crawford, Barbra Streisand, Faye Dunaway, Sophia Loren

Otkad se o njemu ponovno govori, gotovo da nema zvijezde koja ga nije nosila. Jennifer Lopez, Beyonce, sestre Olsen, Salma Hayek, Nicole Scherzinger… Ipak, dva su ključna trenutka zaslužna za njegov veliki povratak i dvije dame. Kate Moss, u svibnju 2009. zasjala je na velikom eventu u New Yorku te je podijelila modni svijet svojim lookom.

Harold Koda (kustos ogranka The Costume Institute njujorškog MET-a) tada je rekao: „Ona može biti djevojka iz susjedstva, grungy…ali kad jednom stavi turban, ona postaje starleta” (op. razlikuje su naše i njihovo poimanje značenja starleta :)). Vjerojatno ne treba naglašavati da je druga dama Sarah Jessica Parker u ulozi života Carrie i drugom nastavku Sex i grada.

Kostimografinja Patricia Field rekla je: “Carrie u ovom outfitu stiže u Abu Dhabi. Meni je jako važno da kad si u Rimu, radi što rade Rimljani. Morate poštivati domaćine. Tako da, ako posjećujete zemlju gdje je važno imati pokrivenu glavu – slagali se s tim ili ne – pokrijte glavu…“

Ovo je priča o turbanu koja vam se može i ne mora svidjeti. Upravo takav je i on – ili vam se jako sviđa ili vam nikako nije jasno kako uopće može biti naveden kao modni dodatak. Štogod da mislite, on ima svoje ja, svoje vjersko, političko, modno značenje i samim time koliko polemika izaziva u svim područjima – ne možemo mu osporiti – vrlo je moćan.

Vratimo se početku priče, nadam se ne toliko moćan da unese razmirice u moju bračnu idilu jer ja sam u kategoriji Da za turban. A sedmomjesečna Djevojčica kad jednog dana bude gledala svoje slike pomislit će ili da je bila supercool beba ili kako ju mama uopće nije voljela. Javit ću vam 🙂

Oglasi

2 thoughts on “Dare to wear… Turban.

  1. Obožavam turbane! Možda i zbog toga što je to jedina stvar koja se stavlja na glavu i dobro mi stoji. Nadam se da će ući u modu na velika vrata, pa da se i ja ovajdim 🙂 (inače bih se van kuće sa turbanom osećala kao prase u Teheranu…)
    P.S. Svim damama na fotografijama (velikim i malim) taj turban bolje pristaje nego S.J. Parker 🙂

Komentiraj

