Otkud i zašto kravata.

„Da je Freud gledao kravate svojih pacijenata, ne bi imao potrebu da mu pričaju svoje snove“ Luca Goldoni

Jeste li znali da su Hrvati izmislili kravatu? Naravno da jeste! A, jeste li znali da smo ih zvali podgutnica I podgutnjak, a svijet ih je prozvao kravatama po nama? Niste,niste 🙂

Ženska znatiželja opaka je stvar. I vrlo moćna; može otvoriti neka vrlo opasna pitanja, rasplamsati neke jake iskre, probuditi neke nemirne emocije. A može potaknuti želju za nekim novim spoznajama. Upravo u tom smjeru vodila me moja znatiželja. Zanimalo me otkud kravata u našoj povijesti. Prije nego sam krenula putem spoznaje maštala sam o kreativnoj slavonskoj krojačici koja je unijela neki sličan element u narodnu nošnju… Maštala sam o dalmatinskoj baki koja je sinu pomorcu vezala maramu za sreću… Maštala sam o svemu i svima, samo ne o njima koji su uistinu proslavili kravatu kao hrvatski izum. Pirmjetili ste da volim dramu i okolišanje, ali neću pretjerati, donosim rasplet.

Kravata se širila našim kontinenetom u 17. stoljeću posredstvom hrvatskih vojnika u Tridesetogodišnjem ratu, na kojima je postala prepoznatljiv modni detalj. Među prvima su je prihvatili Francuzi- u njihov jezik dolazi pod nazivom cravate, a kasnije i u druge europske narode. Eto, ni slavonska krojačica, ni dalmatinska baka već ratnici. Bezveze, a ja se nadala nekoj romantičnoj bajci 😦

U svojoj knjizi “La Grande Historie de la Cravate”, francuski pisac Francois Chaille, govori o kravati: “… Oko 1635. godine, nekih šest tisuća vojnika i vitezova, stiglo je u Pariz kao podrška francuskom kralju Luju XIII. među njima je bio veliki broj hrvatskih plaćenika koji su, predvođeni banom, ostali u službi francuskog kralja. Tradicionalna odora s vezanim, oslikanim, maramama oko vrata pobuđivala je pažnju francuskog dvora. Marame su bile napravljene od različitih materijala, od grubih, koje su nosili obični vojnici, do svilenih i onih od finog pamuka koje su nosili časnici. Taj “hrvatski elegantni stil”, potpuno nepoznat u tadašnjoj Europi, oko 1650. godine biva prihvaćen na francuskom dvoru i postaje modni odjevni predmet među buržoazijom tog vremena kao simbol kulture i elegancije. Osim ljepote, te marame su bile i u mnogome praktičnije nego do tada nošeni kruti čipkasti okovratnici francuskih vojnika i časnika. U Englesku je kravatu donio Karlo II. po svom povratku iz izgnanstva. Kravata je ubrzo osvojila, kao modni odjevni predmet, i cijelu Europu. …..”

Kravata u modi postoji odavno. Pogotovo u muškoj modi. Volim one koji se s modom igraju, eksperimentiraju tako da sam istražila koje su poznate dame uspješno isfurale ovaj element. I nije me iznenadilo što se najčešće spominje Gwen Stefani.

Tko zna-zna, a žena baš zna!

Jeste li znali da postoji čak 85 teorijskih mogućnosti vezivanja čvora kravata? Hm, ja se još mučim s onim osnovnim. Ali, u svakom slučaju, mislim da kravati treba dati šansu. Zavirite u ormare muških ukućana, osmislite neku jednostavnu kombinaciju i stavite kravatu. Fora je, neobična je i zaslužuje svoje mjesto u modi, a strah me da pomalo odumire.

I gospon Andy THE dog zalaže se za kravatu!

Ugodan vikend vam želim.

Mi putujemo i jako se radujemo 🙂

Oglasi

2 thoughts on “Otkud i zašto kravata.

  1. Marija, svakim danom što te više čitam, to me više inspiriraš. Vjeruj mi, vrlo sam kritična i kad nekog pohvalim, to nosi težinu. Definitivno si me svojom posebnošću, pozitivnim duhom i neopisivim šarmom prisvojila ❤ Peso je premeden ❤

Komentiraj

