Madfly. Jewellery is Art.

“A work of art is the unique result of a unique temperament”  Oscar Wilde

Jako me veseli kreativni polet koji osjetim zadnjih mjeseci. Jako me veseli stvaralačka energija i incijativa. A posebno me veseli kad u akciju krene netko koga poznajem. Nakit koji ću vam predstaviti je unikatan, fotografije koje ga predstavljaju su posebne, a iza svega stoji Lea Županović- vrlo pozitivna, vedra i talentirana mlada dama. Lea je završila dizajn nakita na Akademiji primjenjenih umjetnosti u Rijeci, a u nastavku donosim priču o njoj i nakitu za ljude sa stavom.

S: Koje je značenje imena i otkud ideja?

Ideja se stvorila u mlađim danima kada sam otvarala svoju prvu e-mail adresu i smišljala neko kreativno ime. Uz pomoć sestre,  odlučeno je da će to biti funky_madfly. S vremenom je to postalo ime koje me obilježilo pa se po svojoj prilici nametnulo samo od sebe, dok se funky „izgubilo u prijevodu“.

S:Što sve izrađuješ?

Umjetnost je toliko intrigantna upravo zbog raznolikosti medija, tehnika, izrade, materijala te najvažnije osobnog izričaja čovjeka kao individualca. U svom stvaralaštu se ne ograničavam navedenim i ne zamaram se određenim „pravilima“ estetike i nosivog. Uvijek nastojim spajati više medija, pa je tako i moj diplomski rad bio kombinacija tjelesne instalacije, nakita, fotografije, performansa i videa. Promatranje nakita izvan okvira „društvenog prihvatljivog“ i spoznaji što sve nakit može biti, naučio me moj profesor dizajna nakita Nenad Roban i na tome sam mu neizmjerno zahvalna.

S: S kojim materijalima radiš?

Trenutno  izrađujem nakit od aluminija, materijala koji je jako zahvalan za obradu s obzirom na sve mogućnosti koje pruža. Sad nadalje u planu su kombinacije sa drvom i broncom.

S: Što te inspirira?

Inspiraciju pronalazim u svemu šta me okružuje. Ne sjedam za stol s olovkom i papirom i čekam da se dogodi kreativno „čudo“, već ono dolazi samo po sebi u bilo koje doba dana pa i noći. Tada nastojim ideju što prije zabilježiti riječima ili crtežom, jer u protivnom nestaje u zaborav.

S: Je li svaki komad  unikatan?

Ne volim se ponavljati i uvijek težim unikatima.

S: Koliko je umjetnost bitna u tvom životu i radu?

Umjetnost je moja glavna pokretačka snaga. Volim stvarati. Uvijek mi se tisuću misli i ideja mota po glavi. Uživam u tom cijelom kreativnom procesu, prvobitno od ideje i skice na papiru pa sve do konačnog proizvoda. Iznova me oduševljavaju  kreativni ljudi i  genijalnost ideje.

S: Izrada nakita, fotografija, je li još neki aspekt umjetnosti zastupljen u tvom životu?

Izrada nakita, fotografija, kiparstvo, keramika, unutrašnji dizajn, sve su to kolegiji koje sam pohađala na Akademiji, što i potvrđuje moju misao koju sam ranije navela da volim eksperimentirati sa raznim područjima  umjetnosti.

S: Autorica si  fotografija kojima predstavljaš svoj nakit. Koliko ti je bitno da se proteže ista nit od ideje- realizacije- pa čak i prezentacije?

Fotografija me prvobitno privukla zbog svoje ekspresivnosti – taj zabilježeni djelić trenutka koji može govoriti više od tisuću riječi. Time se fotografija i nakit savršeno nadopunjuju u međusobnoj simbiozi. Naravno da težim k tome da budem sastavni dio svakog segmenta vezanog za svoj rad, jer tako u potpunosti unosim sebe u ono što radim, počevši od ideje, preko izrade nakita, pa konačno do prezentacije.

S:Kad se rodi ideja, znaš li odmah kako će izgledati finalni proizvod ili kreativni put ima neki svoj, nepredviđeni  smjer?

U nastanku, ideja je nedorečena , nadzire se u obrisima. Svoj konačan izgled formira naknadno, ovisno o tome koliko mi materijal dopušta da se poigram njime.

S: Koji ti je slijedeći izazov?

Imam neke ideje za buduće kolekcije nakita,  sa novim materijalima i drugačijim tehnikama izvedbe. To će definitivno biti svojevrstan izazov za mene, ali nećemo previše otkrivati.

S: U kojim uvjetima stvaraš?

Stvaranje i muzika su savršena kombincija, stoga mi je najbitnije da svira muzika, naravno po svom osobnom odabiru. Muzika mi je, uz umjetnost, jako bitan segment u životu pa se samim time i savršeno nadopunjavaju.

S: Moje klasično the end pitanje… Inspirational quote, izjava, refren.. nešto što te uvijek pokreće?

“All the poems have wolves in them, all but one. The most beautiful one of all. She dances in a ring of fire and throws off the challenge with a shrug.” – rečenica koja mi se usjekla u pamćenje od prvog trenutka kad sam gledala „The Doors“ Olivera Stonea. Ta ista rečenica mi je glavna misao vodilja.

Leu sam pitala i što po njoj čini život: ” Život čini niz trenutaka – što slatkih što gorkih,  osoba koje te iste trenutke čine ljepšima ili ružnijima i niz izazova i prepreka s kojima se moramo naučiti nositi.

Baš tako!

A naš  prethodni vikend bio je upravo divan niz trenutaka, ali o tome više u slijedećem postu…

Lijep pozdrav svima, a posebno dragoj Ivani kojoj je danas  rođendan 🙂

Oglasi

3 thoughts on “Madfly. Jewellery is Art.

  1. Pingback: Lea Madfly. We like it! | STILUETA

Komentiraj

