PhotoArt by Petra Nenadić

Obožavam fotografije s njenim potpisom, a vrijeme je da  njezin rad upoznate i vi…

Znate onaj osjećaj kad gledate fotografije i one uistinu s vama progovore tisuću riječi, kad osjetite trnce i emociju i osjećate da ste dio priče, dio igre fotografa, modela, lokacije… Sve navedeno bude fotografje Petre Nenadić kojoj polazi za rukom da svakom fotografijom priča priču, a vrijeme je da konačno čujemo i onu njezinu…

S: Ljubav prema fotografiji,  kako je sve počelo?

Da budem iskrena… ne znam ni sama odgovor na to pitanje.. Oduvijek sam primjećivala sitnice koje su mi bile posebno lijepe, a obzirom da ne znam crtati, bit će da je fotić medij za mene 🙂 Još dok sam bila klinka, film od 36 slika u mojim rukama trajao bi 15tak minuta (što se baš i nije sviđalo mojim roditeljima 🙂 ), a onda sam za jedan Bozić dobila prvi mali kompaktni digitalac i tu je krenulo – nakon prve fotke, nije bilo nazad.

S: Koji su ti uzori?

Eh.. puno ih je.. svaki dan naletim na neke nove ljude čiji me rad oduševljava.  Fotografi čije siteove/izložbe/radove redovno i uvijek pratim su:  Paco Peregrin, Gregory Colbert, Tim Flach, Dean Zulich, Natalie Shau, August Bradley, Adolf Panonskij…itd.. stvarno ih ima puno.. Svi su različiti,  ali ih sve veže ista stvar – (po meni) fenomenalan osjećaj za estetku i mogućnost da jednom fotkom uhvate emocije koje ponekad ne bih znala ni riječima opisati..

 S: Imam osjećaj da najviše uživaš fotografirajući ljude?

Moram priznati da sam samu sebe  time iznenadila… Uvijek sam tvrdila i mislila da ću fotkati samo prirodu i životinje (to ima veze sa željom da studiram veterinu), međutim jednom prilikom, zafrkavajući se sa frendicama, ufotkala sam prvi akt… Od onda,  pred objektiv mi samo staju ljudi.. tad sam spojila svoju ljubav prema vizažizmu, scenografiji i kostimografiji.. imala sam napokon izliku  da se igram sa bojama, šminkom i slično –  sve da bi napravila fotku.

S: Što je, po tebi, temelj dobre fotografije?

Mogla bi sad pričati o nekim uvaženim pravilima u umjetnosti, zlatnim rezovima, kadrovima i tako redom.. ali uzalud sve to nekome, može biti tehnički najsavršenija fotka, ali ako mi ne budi neku emociju – ništa od toga.. bar sto se mene tiče.. sve mi je u emocijama.. Na kraju krajeva, svatko tko je ikada išta stvorio, činio je to kako bi u ljudima izazvao reakciju.. To isto volim i kod fotografije.  (op. DAAAAA!!!)

S: Volim emociju koju imaju fotografije s tvojim potpisom, koji je ključ uspjeha da bi se ona postigla?

Hvala ti na ovom pitanju.. bit će da mi je onda uspjelo baš ono o čemu sam maloprije pričala.. a ključ, ne znam.. mislim da je to do modela.. najčešće fotkam prijatelje koje mi nije žao gnjaviti  kako bi dobila ono sto sam si zamislila.. na kraju krajeva, na fotkama su ljudi koji su toliko posebni, mislim da samo stoje i gledaju u prazno, da bi fotka bila zanimljiva .. Pa da skratim, mislim da je stvar u modelima.

S: Jako si kreativna, gdje pronalaziš inspiraciju?

Koliko god zvučalo kao klišej, moram odgovoriti – svugdje oko sebe.  Ali, najčešće u glazbi.. glazba i tekstovi nekih meni najdražih pjesama su toliko moćni da me vrlo lako inspiriraju da poželim ono sto osjećam kad ih slušam pretočiti u fotografiju.

S: Na fotkama tvoji modeli djeluju vrlo opušteno, kako to postižeš?

Kao sto sam rekla, to su mi prijatelji… sve se svede na zafrkanciju i zabavu. Nista nije na silu i lažno. Nađemo se, zafrkavamo, tu i tamo okinemo koju sliku i mozemo doma 🙂

S: Mnogi danas misle da je fotografija skupi hobi te da se samo vrhunskim fotićima mogu postići dobre fotke, podržavaš li ovu tvrdnju?

Ne. Uopće se ne slažem s time. Jako često vidim klince sa skupim aparatima koji misle da znaju slikati. Ne znaju. Zapravo jako malo ljudi zna. Ne znam ni ja, na kraju krajeva. Ako nema oko za detalje, osjećaj za trenutak i estetiku, uzalud mu sva oprema koju ima. U slučaju da netko od fotografije namjerava zarađivati, dobra oprema je neophodna. Ali ima ljudi koji rade pregenijalne slike sa plastičnim fotićima.

S: Možeš li izdvojiti neke fotke kao posebno drage ili svaku voliš na neki svoj način?

Ima ih par za koje znam da su loše, ali su meni neopisivo drage i s guštom vise na mom zidu. Npr, ova:

To je taj prvi “akt” zbog kojeg je sve pocelo. Ili:

Na ovoj  fotografiji je moja prijateljica Ana Fucijaš koja je oduvijek bila (i bit će) neiscrpan izvor inspiracije. Obzirom da je Ana jedna od najkreativnijih ljudi koje poznajem, svi nasi “sessioni” su poseban gušt. (op. Slažem se, Ana je čudo!)

Ali, sve su mi fotke drage…

S: Koliko si kritična prema svom radu?

Užasno sam kritična. Svjesna sam da nisam fotograf i ne volim se razbacivati tim terminom. Mislim da samo šačica ljudi koje znam, smiju taj termin bez imalo ustručavanja koristiti. Svjesna sam da su mi tehnički fotke loše, da imam užasno puno za učiti, puno uložiti u opremu i napredak.

Ali eto, igram se s fotkanjem jer zaista uživam u tome. Ne fotkam da bi namjestila najbolje postavke i fotkala, fotkam da bi smislila šminku, odjeću, scenu – da bi ispričala priču. Rijetko kad napravim samo jednu sliku, uvijek su to serije od nekoliko komada. Da budem iskrena, već jako dugo nisam fotkala.

“Kuća – posao” sindrom i “stvarni zivot” čine svoje. U nekakvom stanju mirovanja, ali svako jutro škicnem ljude čiji rad volim i mislim da se to nikad neće promjeniti. A ja, ako opet ulovim fotić – super, jedva čekam! Ako ne, šteta.. ali hoću, toliko ipak znam! Za sada dane i fotonostalgiju gasim igrajući se sa plastic-fantastic fotićima ciji broj nikako da prestane rasti  🙂

Jedan od najdržih interviewa… Nadam se da ste uhvatili esenciju ove drage djevojke i njezinih krasnih radova…

I Petri sam rekla “Život ima svoje faze”, znam  da hoće i jedva čekam da Petri život servira fazu druženja s fotićem, a ja se nadam i očekujem poziv da pogledam kako izgleda session u stvaranju i  onda, naravno, vas izvjestim o tome,

Petra, hvala ti što si s nama podjelila svoj svijet…

Oglasi

8 thoughts on “PhotoArt by Petra Nenadić

Komentiraj

