Long live the jeans! Malo o trapericama.

„Da sam barem ja izmislio traperice. One imaju izražajnost, skromnost, privlačnost, jednostavnost – sve ono što svaki dizajner svojom odjećom želi postići u kreiranju.“ Yves Saint Laurent

Traperice. Osvojile su svaki kutak planeta, vole ih muškarci i žene, stari i mladi. Ne čudi podatak da su na tronu modne industrije već 140 godina i da imaju status najprodavanijeg odjevnog predmeta ikad!

Mijenjala sam boju kose, mijenjala sam stilove, omiljene kafiće, dečke (hm, smijem li to napisati?! :)) i prijateljice. Ali nikad traperice. U mom životu one su oduvijek i usudim se reći zauvijek. Obožavam ih. U svom ormaru imam čak i neke primjerke iz srednje škole koji bi slobodno mogli u muzej. I naravno, totalno su iznošene (čitajte nenosive), ali ima neka tajna veza i nema šanse da ih se riješim. Situacija jedino ljuti Supuga jer mu nije jasno što će mi, a  iskreno nemam neki pravi, adekvatan odgovor. Jednostavno – volim ih i ne dam ih.

U početku, traperice su bile čvrste hlače koje su nosili  radnici za vrijeme Drugog svjetskog rata. Tijekom tog razdoblja, muške traperice su imale zatvarač sprijeda, a ženske  na desnoj strani. Nakon što ih je James Dean popularizirao tijekom 50-tih godina prošlog stoljeća postale su simbol mladenačkog bunta. Desetljeće kasnije nošenje traperica postaje sve popularnije, a 1970-ih je postale su dio opće mode u Sjedinjenim Američkim Državama.

1965, Limbo, butik u New York East Villageu, bio je prva trgovina koja je prala novi par traperica tako da izgledaju kao da su se koristile. Ne treba ni govotiti – ideja je postala hit! Limbo je unajmio umjetnike za uljepšavanje traperica sa zakrpama. Ovaj dio mi je izmamio osmijeh na lice, Tati mom najdražem nikad nije bila jasna kupovina traperica sa zakrapama, poderanih i ‘kao iznošenih’. „I to si kupila?  Pa to sam ti ja mogao napraviti!“ Rečenicu je pratio mot tužnog odmahivanja glavom  🙂

Ne mogu pisati o ovoj temi, a ne spomenuti Levisice. Sve je počelo u San Franciscu 1853, kada je Levi Strauss osnovao veletrgovinu garderobe, tkanina i džepnih maramica. Trebalo je proći dvadeset godina prije nego je 1873. Straussova kompanija kreirala proizvod koji je Time magazin nazvao modnim simbolom 20. stoljeća.

Jedan od najpoznatijih modela je 501,  a evo nekih zanimljivosti: za par Levi’sa 501 potrebno je oko 1,5 metara tkanine, 191 metra konca, 5 dugmadi i 6 zakovica,  a koristi se 37 različitih šivaćih operacija. Meni je to nevjerojatno.

Sad kad znate koliko su povijesnu ulogu odigrale, koliko su hrabre i odvažne, inovativne i kozmopolitske

– zar ih ne volite još više? 

U to ime- long live the jeans!

Mjesto za druženje – STILUETA NA FACEBOOKU

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s