ojoMAGico. Magic it is!

Fotografije ovog nakita su divne, ali tek kad ga vidite uživo… WOW!

Ona uživa dok crta, dok šeće, dok stvara, dok putuje, čak i dok sjedi i gleda. Voli lijepe stvari. Uživa u dobroj hrani, u glazbi, u knjizi koja stvara slike u glavi. A mi? Mi apsolutno uživamo u njezinim originalnim rukotvorima i maštamo o svom komadu ojoMAGico nakita u svojoj kolekciji…

Prvo da malo upoznamo dizajnericu…

S: Nosiš li nakit privatno?
A-ha! Štoviše kad sam se selila prvo sam sa sobom donjela nakit, složila ga/izložila ga i onda obavila sve ostalo. Inače preferiram metalni nakit. Filigrani su mi predivni a volim i tradicionalni nakit. Želja mi je jednog dana izučiti tehniku izrade filigranskog nakita te proputovati svijet i pritom sakupljati nakit. Trenutno moju kolekciju čine razni predmeti iz Tunisa, Indije, Makedonije, Sarajeva…kamo god dođem prvo obiđem lokalne tržnice i antikvarijate.

S: Tko stoji iza ojoMAGico brenda?

26 godišnja magistra primijenjenih umjetnosti iz Rijeke.

S: Otkud ime brenda?

Ime je rezultat interne zezancije. Kasnije sam saznala kako je ojo magico španjolski izraz za one optičke iluzije, tj za 2D crteže koji postanu 3D ako ih gledate pod pravim kutem

S:  Kako si počela s izrađivanjem nakita?

Oduvijek izrađujem nakit, samo što je to prije bilo isključivo za mene ili sestru ili prijateljice. Pred par godina sam sa akademijom išla na Špancirfest pa sam za tu prigodu oslikala par torbi i neke drvene perle koje sam nakon oslikavanja slagala u podosta masivne ogrlice. Mislim da je s time sve počelo. U početku je to sve bio hobi, krpanje studentskog budgeta. Ojo magico kao brend postoji oko godinu, godinu i pol i pod tim imenom, izuzev nakita, radim i ilustracije, oslikavam šalice, čajnike, odjevne predmete, obuću, zidove…

S: Kako kod tebe izgleda cijeli kreativni proces od ideje do finalnog proizvoda?

Morat ću vas razočarati jer nema tu nekog posebnog procesa. Ne radim skice, već uzmem određeni predmet i oslikam ga. Recimo uzmem drveni krug, oslikam ga akrilom u željenu boju i nakon sušenja krenem crtati rapidografima. Znam samo koji motiv želim nacrtat, sve ostalo prepuštam da jednostavno ”dođe samo od sebe”. Prva linija mi ”pokaže” gdje će doći sljedeća i kakvog će biti oblika i tako to raste. Slike i ilustracije su druga stvar, kod njih uvijek točno znam što želim. Prvo određeno vrijeme ”mirujem”. Ne radim ništa ali tad zapravo sve nastaje jer je to period u kojem upijam sve elemente koji mi se sviđaju u svijetu koji me okružuje, u nekoj knjizi ili recimo filmu. To se onda neko vrijeme ”kuha” u glavi, slaže u cjeline i kada je vrijeme i kada pronađem odgovarajuću tehniku s kojom to mogu najbolje prikazati tek onda krećem u realizaciju.

S: Je li sve što izađe iz tvoje radione unikat?

Da. Čak i da želim nešto ponoviti da bude identično prethodnom ne mogu jer vrsta crteža to jednostavno ”ne dopušta”. Često me ljudi na sajmovima pitaju kako lijepim te crteže i na šta ih lijepim ili gdje to printam. Nevjerojatno da i nakon godinu dana ljudi još uvijek ne vjeruju da je to nacrtano.

S: Tko sve nosi tvoj nakit?

Curice, djevojke, ma žene svih uzrasta! A napokon su i momci počeli kupovati badgeve. Sjećam se prve ”unisex” narudžbe. Djevojka je htjela  isti motiv: hobotnicu. S tim da je njezina trebala biti zeleno-plava a za momka bijelo-crveno-crna. Super je ispalo! Njoj sam radila finu zaobljenu, vitičastu hobotnicu, onako secesijsku, a njemu ”grafičku” sa oštrim ravnim linijama i trokutima. Volim kad ljudi znaju šta žele ali mi ostave slobodu da to napravim na svoj način.

 S: Oslikavaš i setove za kavu i krasni su! Kako si došla na tu ideju i kako su prihvaćeni?

Klasična studentska priča: trebali su mi pokloni a nisam imala para pa sam oslikala šalice. Prijateljicama su se jako svidjele te je jedna naručila set kao svadbeni poklon i tako je sve krenulo. (op. Presimpatično 🙂 ) Inače setove jako volim raditi. Napravila sam ih na desetke i niti jedan nije isti te niti u jednom ne postoje 2 ista tanjurića. Volim raditi skupine u kojima se jedna tema provlači kroz sve dijelove ali da su ti dijelovi različiti. Mogu biti samostalni i dalje izgledaju odlično!

 S: Osobno mi se jako sviđaju ogrlice i naušnice. No zanima me što trenutno najbolje prolazi, koji su favoriti?

Uvijek ogrlice. Samo se motiv i boja mijenjaju s obzirom na doba godine. Prstenje je bilo dosta traženo preko ljeta i naušnice. Sada kako dolazi zima i hladnije vrijeme ću opet početi raditi velike broševe jer mi se sviđa kako ih djevojke kombiniraju na kapute.

S: Što te uvijek pokreće, motivira…

Sama se pokrećem. Prije sam mislila da me druge stvari pokreću, ali sam shvatila da ako se sama ne pokrenem nema te sile koja će me pomaknuti. S motivacijom isto nemam problema jer štogod napravim uvijek to želim pokušati napraviti još bolje. Uvijek ima vremena za rast i veselim se svemu onome što tek trebam naučiti. (op. Tako nekako i ja razmišljam….)

 S: Pripremaš li nešto novo?

Naravno! Samo trebat će mi pomoć još jedno dvije Jadranke da sve to stignem zgotovit 🙂 Uglavnom, uskoro stižu torbe i majice s novim motivima, dovršavam seriju ilustracija te planiram izložbe.

S: Od domaćih dizajnera nakita postoji li netko čiji rad i sama preferiraš?

Ima jako puno talentiranih i marljivih dizajnera i uvijek se potrudim reći im osobno kada mi se nešto svidi od njihovog rada. U posljednje vrijeme nisam baš često u ”internetskim vodama” ali baš sam nedavno odvojila vremena da pogledam ”šta ima novog” i razveselilo me što sam vidjela. Napokon su se pokrenule neke stvari na sceni i ekipa  stvarno ulaže puno vremena i truda u svoje radove ali i u njihovu prezentaciju. Također mi se sviđa što kreativci udružuju snage i iskreno se nadam se da će u budućnosti biti sve više kolaboracija.

Sljedeće pitanje je bilo prvo, ali pustila sam ga za kraj jer je odgovor divan i savršeno uokviruje ove krasne radove i riječi…

S: Što je za tebe sreća?

Fatima Mernissi je to divno rekla u svojoj knjizi ”Snovi o zabranjenom” stoga ću si uzeti tu slobodu da odgovorim na ovo pitanje njezinim riječima :”Sreća je, objasnila bi mi, ono kada se osoba osjeća dobro, okretno, kreativno, zadovoljno, kada si voljen i voliš, i kad si slobodan. Nesretna se osoba osjeća kao da joj nevidljive barijere lome želje i talente koje u sebi nosi. Sretna žena je ona koja se može koristiti svim vrstama prava, od prava na kretanje do toga da stvara, natječe se i prkosi, i da se u isto vrijeme osjeća voljenom zbog toga što čini. Dio sreće je biti voljen od muškarca koji uživa u tvojoj snazi i koji se ponosi tvojim talentima. Sreća je također i pravo na privatnost, pravo na povlačenje iz društva ostalih i prepuštanje kontemplativnoj samoći. Ili pravo da sam sjediš, cijeli dan ne čineći ništa, i ne ispričavaš se ili osjećaš krivnju. Sreća je biti s voljenima, a ipak osjećati da postojiš kao odvojeno biće, da nisi tu samo zato da njih usrećiš. Sreća je kad postoji ravnoteža između onoga što daješ i onoga što uzimaš”

Nemam što  dodati.  ojoMAGico –  FACEBOOK.

Bio mi je izniman gušt čitati ove zanimljive odgovore i putem njih upoznati ovu zanimljivu mladu damu..

Teška srca, pronašla sam svoje  favorite koje sam škicnula na sajmovima nakita u Rijeci. Magične naušnice i  ogrlice moj su izbor 🙂

Oglasi

3 thoughts on “ojoMAGico. Magic it is!

Komentiraj

