Ljepota žene kao vječna inspiracija

Prekrasne fotografije pripadnica nježnijeg spola…

Josip Čekada riječki je fotograf koji ne samo da fotografira djevojke i žene, on uistinu slavi njihovu ljepotu i ovjekovječuje ju na zbilja poseban način. Osobno uživam u fotkama prekrasnih djevojaka koje servira putem facebooka, a vjerujem da i vi, ako još niste čuli za ovog fotovirtuoza, sad ćete ga upoznati i sigurno njegov rad pratiti…

Josip Čekada  is a photographer from Rijeka, who not only takes photographs of girls and women, he truly celebrates their beauty and eternalizes in very special way. Personally, I enjoy the photos of beautiful girls he serves via facebook, and I believe that you too, if you have not heard of this photovirtuos, will follow his work after I introduce him to you…

S: Ljubav prema fotografiranju,  kako je sve počelo?

Počelo je u srednjoj školi, prije nekih 30-ak godina. Jedan prijatelj iz razreda hitno i vrlo povoljno je prodavao c/b laboratorij za izradu fotografija. Kupio sam ga i godinu dana je skupljao prašinu. Potom, od honorara za rad preko Omladinske zadruge kupio sam Zenit E. Prvi film sam “potrošio” na jednu predivnu plavušu, a na tom prvom snimanju fotoaparat mi je pao niz neko kamenje. To dvoje me i danas prati, lijepe djevojke i razbijanje vrijedne opreme…

S: Na koji način Vam je fotografija obilježila život?

Jednako kao nekome sport, muzika… Nađeš se u tome i znaš da moraš strašno puno dati od sebe da bi bio ozbiljno shvaćen. I danas nisam zadovoljan koliko znam i kako radim, ali imam neki filozofski pristup svemu pa kao niti životu samome što ne trebamo dati previše značaja, tako niti ja ne dajem fotografiji. Veći značaj dajem modelima, recimo tako, ljudskoj dimenziji više nego tehničkoj…

S: Prekrasne fotografije  pejzaža, Korza, Rijeke, no najbrojnije su one  s kojih se smiješe pripadnice nježnijeg spola.  Jesu li one Vaša najveća inspiracija?

Sve fotografije, osim fotografija modela, nastaju usput. Čak nekada pokupe trostruko više lajkova nego fotografije modela s istog snimanja. Ali, snimanje slučajnih trenutaka, snimanje pejzaža ili nečeg drugog, zahtjeva i poseban pristup, opremu, životnu filozofiju…Dok ima djevojaka koje žele raditi sa mnom, one će mi biti prva inspiracija…

S: Svaka žena lijepa je na svoj način, no na Vašim fotografijama žene su  lijepe i samouvjerene, ženstvene i  seksipilne. Kako to uspijevate?

Nakon puno godina fotografiranja, shvatio sam da se određeni obrasci ponašanja i razmišljanja djevojaka, ponavljaju. Snimajući neopisivo lijepe i ženstvene modele, stekao sam jako veliko samopouzdanje i bez straha od pogrešnog pristupa vodim nove djevojke kroz snimanje. To vam je kao u kulinarstvu; ne dodate li začin jelo će biti bljutavo, pretjerate li,bit će preslano. Ima jedna tanka nit koju sve djevojke žele postići na fotografijama, ali ne znaju uvijek to iskazati, ponajprije jer su mlade i ne dovoljno svjesne svoje ljepote. Puno puta u neformalnim situacijama uhvatim izraz njihovog lica i “to je to” pa ga zahtijevam na snimanju. Seksipil je uvijek tu negdje, ali samo ako je doziran ima smisla. Niti jedna djevojka ne želi na fotografiji izgledati jeftino ili “na izvol’te”. Pogodite li taj idealan omjer, stekli ste bezgranično povjerenje…

S: Gledajući fotografije, komunikacija modela i fotografa je savršena, imam osjećaj da te djevojke uopće nemaju tremu, nelagodu, strah. Kako to postižete?

Komunikacija je sve. U životu pa tako i na snimanju. Nikada djevojke ne “motiviram” banalnim komplimentima. Prije repertoarom viceva. Smisao za humor je ključ svega. Strašno sam sklon filozofiranju, ali smijeh je hrana za dušu. Nitko ne voli da ga se zatrpa pogledima o smislu života, pogotovo kad se zna da mu smisao daju sitnice pa bio to i fotosession…

S: Već nekoliko godina izlazi i kalendar „Djevojke s Kvarnera“, o čemu se radi?

Kalendar, uz povremene prekide izlazi od 1995. godine. Pod utjecajem talijanskih izdanja devedesetih godina, poželio sam napraviti nešto slično. Trebalo je razbiti puno predrasuda, ali danas, bar u riječkim okvirima, on je pronašao svoje mjesto. Promocija kalendara je, skromno mislim, po glamuroznosti, događaj broj jedan u Rijeci. Ja sam najslabija karika, antizvijezda, ali  bolje je tako. Ne stojim nikome na putu, nikome ne uzimam djevojke, poštujem njihove dečke, prijatelje… Postigao sam da, kad su djevojke sa mnom na kavi, to ne bude za njih kompromitirajuće već dodatna potvrda da su iznimne po ljepoti. Oni koji me upoznaju shvaćaju da djevojke ne snimam da bih bio frajer već da bih slavio njihovu ljepotu. Kalendar zadnji niz godina ne bi nikako mogao izaći da nema “Tiskare Sušak”. Igor Blažić je rekao da moje ime mora biti na prvoj stranici kalendara. Općenito, jako puno su napravili na mojoj afirmaciji. Ali, kalendar nije “moja stvar” već mora ispuniti očekivanja ne samo djevojaka već i niz ljudi koji doprinose njegovom izdavanju. Nekada mi je to veliki pritisak, ali djevojke su uvijek, svake godine novih trinaest, toliko lijepe da se svi moji strahovi pokažu neopravdanima. Uglavnom ,svake godine traži se duplo više primjeraka kalendara nego što je tiskano.

S: Jesu li Hrvatice najljepše žene? 🙂

Uvjeren sam da je tako, ali mislim da je ljepota žene univerzalna pojava. U šali znam reći da na svijetu ima milione ljepotica, a ja  znam “samo” njih tri tisuće…

S: Fotosession iz snova, kako izgleda i što uključuje?

Odlazak na snimanje u Staru Bašku, na kraju sezone kad su plaže puste. To su zaista snimanja iz snova. Ne može se opisati,to treba doživjeti…

S: Od svjetskih ljepotica, koga biste voljeli vidjeti ispred svog objektiva?

Nekada sam bio “lud” za top modelima kao Adriana Lima, ali znajući da su to ljepotice koje su jednostavno imale sreće naći se u pravo vrijeme na pravom mjestu, nisam opterećen s njima. Djevojke s kojima radim, ne ostavljaju prostor  za te top modele. Što ne znači da bih odbio neku ako mi se javi za snimanje, haha… Javljaju mi se djevojke iz drugih gradova pa i država. Naravno da su internet i Facebook bitno doprinijeli da se vidi to što radim. Netko mi stavi fotografiju na američki portal i ova dobije u desetak sati trinaest tisuća lajkova. Lijepa potvrda vrijednosti toga što radim,iako ponajprije potvrda ljepote djevojke koju sam snimio….

Divno je znati da se iza objektiva krije veliki umjetnik, ali i jedna vrlo skromna, samozatajna osoba koja u prvi plan stavlja svoj rad i svoje modele. U današnje vrijeme prava inspiracija. Veselim se daljnjim radovima, za početak kalendaru Djevojke s Kvarnera 2013. koji će predstaviti ljepotice našeg kraja s naglaskom na njihovu senzualnost, tihi seksipil i samopouzdanje.

 Biti djevojka i žena je krasno i svaka pripadnica ženskog spola lijepa je na svoj način.

Nemojte to nikad zaboraviti damice moje 🙂

Oglasi

3 thoughts on “Ljepota žene kao vječna inspiracija

Komentiraj

