Petar Kürschner Jr. PhotoArt.

Draga osoba i divne fotke – ne može biti loše 😉

12748_10151059252501403_916632643_n

Sjećam se prvog susreta s fotkama ovog autora. To je bilo to. Svidio mi se stil, mistika, emocija, ma sve.. Ja sam ga upoznala i mogu reći da se iza fotoaparata krije jedna jako draga i kvalitetna osoba, a takve volimo. Upoznajte ga i vi…

I remember first time I saw photos by Petar K. It was it – I liked his style, mystic, emotion, everything. I met him and all I can say is that behind the camera is one very good and quality person. Now, it’ time for you to meet him…

546053_10150990563151403_110065412_n

557175_10151031916841403_704907650_n

S: Ljubav prema fotografiji,  kako je sve počelo?

Od malena me interesirala fotografija  pa sam malo pomalo sam sebe učio na jednoj dobroj staroj Minolti iz 1969. godine, naravno ni na kraj pameti mi nije bilo da ću jednog dana od fotografije živjeti.

S: Na koji način ti je fotografija obilježila život?

S fotografijom sam ostao klinac u duši. Kada radiš nešto što obožavaš i još živiš od toga, skužiš koliko je takav način života zdrav, prirodan i na žalost jedan veliki luksuz. Kažem na žalost, jer vidim da gotovo nitko od mojih prijatelja ne može živjeti takav život gdje sam sebi rasporediš svoje radno vrijeme, biraš što ćeš raditi i još uživaš punim plućima.

S: Postoji li neka suradnja koju smatraš svojim najvećim uspjehom?

Možda će ti ovo zvučati ofucano, ali svaki svoj posao smatram uspjehom, ponosan sam na sve što sam uspješno odradio (hvala bogu još nije bilo pritužba), radio za Le Monde, Der Spiegel, Cosmopolitan ili fotografirao hranu za lokalni restoran.

534597_10151100382006403_1708472433_n

S: Posebno mi se sviđa način na koji fotografiraš ljude i uhvatiš emociju. Kako to postižeš?

Drago mi je da si to primijetila. Portretiranje ljudi je malo više od same fotografije, tu pomalo moraš postati psiholog.  Kada radim portrete pokušam se družiti malo s dotičnima prije snimanja, bili planetarno poznati ili nepoznati, ljudi su ljudi i nitko ti ne može biti pred kamerom toliko opušten da ćeš odmah napraviti dobru fotku. Osoba ispred kamere se mora osjećati opušteno (tu i tamo pomaže koja domaća šljivovica), Kad dođem do toga da se osoba osjeća ugodno, kada se opusti, onda kreće snimanje.

Kada fotkam ljude na ulici, dobro promatram onoga koga fotkam, pokušam predvidjeti situaciju ili pak kada izravno fotkam nekoga na ulici, komuniciram prije s njim. U puno slučaja sam najbolje fotografije napravio kada osobe nisu niti skužile da ih fotkam.

424731_10151034647356403_1138223918_n

297397_10150956332241403_1812821794_n

151066_469091926402_4117502_n

S: Pojavom smartphone-a razvila se i amaterska fotografija. Imaš koji savjet za sve nas početnike, kako da se učimo zanatu?

Fotografija ima osim s osnovnim dijelom, crtanjem sa svjetlom, dosta veze s psihologijom, bez obzira što fotkaš, bili to ljudi, priroda ili arhitektura. Najvažnije u fotografiji je naučiti «vidjeti», što je uglavnom dugogodišnji proces, a i još jedan dodatni čar cijeloj priči oko fotografije je da iz dana u dan naučiš nešto novo. Tehniku nije teško naučiti, važno je naučiti oko ..

 S: Lijep dan i idealni uvjeti za fotografiranje. Kako bi se zaputio, koja je tvoja najdraža lokacija?

Priroda, priroda i još jednom priroda… negdje gdje je mirno, gdje nema ljudi, gdje se more spaja s burom, jugom, suncem ..

S: Imaš li uzore?

Svakako je jedan od njih Henri Cartier – Bresson, koji dan danas po mojem mišljenju ima najluđe, najljepše, najinteresantnije fotografije. Fotograf kojem svaka fotografija kaže puno više od tisuću riječi.

8333_131232711402_5358676_n

8333_131232741402_5045825_n

8333_131232816402_2713581_n

S: Što te inspirira?

Sve oko mene je inspiracija. Interesantno je kod fotografije da ti nikad ne može biti dosadno, bez obzira što fotkaš. U svemu možeš naći nešto posebno, nešto lijepo .. Svaki dan hodaš istom ulicom, a svaki put ćeš napraviti drugačije fotografije, svaki put ćeš vidjeti nešto drugo…

S: Slobodan dan iz snova, uključuje li fotoaparat ili ipak dobro dođe kratki odmor?

Odmor mi je kada fotografiram. Nikad mi se još nije desilo da sam negdje otputovao ili šetao kroz šumu,a da nisam imao barem jedan fotoaparat oko glave. Slobodan dan kod mene ne postoji, tj. ne mogu ga tako definirati, isto tako kao što ne mogu definirati «radni dan». Desilo mi se da sam zamijenio deseti za deveti mjesec, a o ponedjeljku, utorku, nedjelji ili ostalim danima u tjednu da ne pričam. Svaki dan je meni ono što je drugima nedjelja.

313695_10151112147151403_432341671_n

DSC03630

DSC03638

S: Koji su ti posebni gušti?

Gušti su kada si negdje na nekom od naših predivnih otoka npr. kada uživaš u pogledu kojeg još možeš i zabilježiti na fotografiji. Fotografija je jedan never ending proces, fenomen kod fotografije je da s vremenom kada naučiš vidjeti, uzivaš u svakom trenutku, vidiš stvari koje većina ljudi oko nas ne vidi, koje nisam ni ja vidio dok se nisam bavio fotografijom. Vidiš geometrijske oblike, boje, sjene, detalje, ljepotu nečega neatraktivnoga .. Cijeli svijet oko tebe postane jedan big playground.

Posljedna rečenica toliko je moćna da ne traži moj završetak. To je to – ja i vama želim da u vašim životima i profesijama uživate poput Petra, slijedite svoje snove i ne pristajte na ništa manje od onoga što ZNATE da zaslužujete. Uvijek uz vas, M.

Oglasi

One thought on “Petar Kürschner Jr. PhotoArt.

  1. Pingback: Opatijo bajna. Opatijo snježna. | STILUETA

Komentiraj

