Nakit od papira mlade riječke umjetnice

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Osim što ima najljepše ime na svijetu :), Nisa Hrvatin je studentica Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci, smjer: Primijenjeni grafičar. U sklopu kolegija Oblikovanje nakita, pod vodstvom mentora Nenada Robana, počela je razvijati svoj nakit od paus papira. Osim što dizajnira nakit, posvetila se grafičkom dizajnu, izradi scenografija i lutaka te mnogim drugim projektima. Još uvijek istražuje sva područja umjetnosti koja ju zanimaju, a s obzirom na uvod vrijeme je da upoznate ovu krasnu i kreativnu mladu damu…

This girl has a most beautiful name in the world 🙂 Nisa Hrvatin is student at Academy of Performing Art. She was attending class  Jewellery design where she, with guidance of professor Nenad Roban, started to make her jewellery. She is also interested into graphic design, scenography, and many other projects.. She is still exploring all areas of art, I believe she is one of a kind, one very artistic and beautiful soul..

S: Izrađuješ poseban i drugačiji nakit, hoćeš li mojim čitateljima otkriti o čemu se radi?

Započela sam s istraživanjem svih mogućnosti nakita. Uglavnom oko sebe vidim već ustaljeni nakit od plemenitih materijala, nakit od fimo mase i slično, pa sam odlučila upotrijebiti u potpunosti drugačiji materijal-paus papir. Moj nakit je vrlo organski, sastavljen od elipsastih oblika, koji su zapravo dio moje osobnosti jer ih često upotrebljavam i za izradu tipografije i drugog. Još uvijek je moj rad jedna vrsta istraživanja jer se ne stignem baviti samo izradom nakita uz ostale projekte koje radim. Tako da u budućnosti mislim se svakako posvetiti  i nekim drugim materijalima.

S: U kojim uvjetima stvaraš i što te inspirira?

Jako puno gledam i tražim inspiraciju u knjigama na netu i slično. No svoj nakit uglavnom povezujem s nečim vrlo krhkim i profinjenim. Tako da su mi inspiracija često balerine i njihove vrlo profinjene pačke ili oblici iz prirode poput školjki, zimskih prostora…itd.

S: Kako zamišljaš dame koje nose tvoj nakit?

Mislim da trebaju biti profinjene i drugačije. Nije za svakoga isti nakit. Radi se o djevojkama koje vole biti drugačije koje će znati skombinirati nakit uz ostatak toalete i koje će svakako paziti na ono što nose. Paus papir koliko god je puno tvrđi od drugih papira, ima svakako i svoje mane može ga se pod silom potrgati zato moj nakit je većinom za večernje toalete gdje želiš biti zapažen.

S: Koliko je estetika bitna u tvom životu i radu?

Estetika je dosta širok pojam, ali svakako da volim biti okružena lijepim (ako je povezujemo uz ljepotu). Zapravo kad se baviš primijenjenom umjetnošću dio tvojeg života postaje stvaranje te ljepote koja će biti prepoznata i od publike i od strane struke. Volim što stvaram, no nažalost danas ljudi ne mogu si pružiti luksuz te izrade. Jer svaki rad koji je ručni mora biti skuplji, ipak se radi o unikatnom primjeru.

S: Osim izrade nakita u sebi kriješ i ljubav prema fotografiji, kako je sve počelo?

Fotografijom sam se profesionalnije počela baviti na fakultetu. Volim ju jer mogu zabilježiti neke iznimne trenutke s putovanja. Zapravo moja prava ljubav su putovanja po svijetu i tada najviše volim fotografirati (poput Stevea McCurrya). Danas je problem kod fotografije što užasno puno ljudi se zanima za nju i svi pokušavaju postati fotografi (a za to je potrebno puno novaca). Svaki objektiv i bolji fotoaparat daje bolje rezultate, nažalost možemo svjedočiti da mnogi foto studiji u Rijeci posjeduju iznimnu opremu, ali daju užasne rezultate. To je kritika isključivo  fotografu koji nije upućen u estetiku fotografije već samo odrađuje posao.

S: Sajmovi nakita, izložbe, gdje si se sve predstavljala?

Predstavljala sam se na Art Bazaaru, Stroju 2, Cool art na gradini i dakako imala sam izložbe nakita na Akademiji primijenjenih umjetnosti u sklopu izložbe Primijenjena umjetnost i završne izložbe studenata Akademije, te u Kortilu: izložba PULP 3 & Roban.

S: Jako si kreativna, stigneš li se posvetiti svemu što te zanima?

Iskreno, ne stignem. Prošle godine sam imala jako puno projekata od snimanja filmova u Veneciji, preko izložbi fotografija u Zadru, Zagrebu, Rijeci, do samostalne izložbe krokija u GKL-a…itd. Tako da sam ove godine mrvicu usporila i posvetila se samo fakultetu. Dakako imam uz fakultet još neke projekte koji me uveseljavaju no želja mi je posvetiti se  više šivanju i kostimografiji.

S: Što možemo očekivati od tebe i tvog stvaralaštva u ovoj godini, imaš neke posebne planove?

Nedavno sam počela šivati paus na tkaninu i nastale su vrlo zanimljive haljine, tako da bih voljela nastaviti istraživati s pausom i dalje, ali više u smjeru odjevnih predmeta. Potom me čeka osmišljanje jednog performansa (o kojem vam ne mogu reći ništa više) , ispomoć oko snimanja jednog filma, mogućnost i da zaglumim (inače sam se godinama bavila glumom i plesom). Potom naravno još puno projekata u sklopu kolegija Primijenjena grafika-od izrada ambalaža, omota, knjiga, do snimanja spotova…itd. Puno, puno učenja.

S: Volim pitati drage dizajnere da mi otkriju neki motivirajući stih, citat, film po svom guštu.. Red je na tebi 🙂

« Želim da vidiš svijet u zrnu pijeska, nebo u cvijetu divljeg vrijeska, da beskraj držiš na dlanu i vječnost proživiš u satu!» William Blake

Poručujem svima da putuju što više jer putovanja oslobađaju dušu!

Nisa

Hvala ti Nisa, ja ću s guštom pratiti svoj rad i dalje na svim područjima… Koristim priliku da pozdravim i majku koja ti je dala naaajljepše ime na svijetu ;)Sigurna sam da je ovo tek početak tvoje velike priče koje ću biti vjerni čitatelj 🙂

Oglasi

5 thoughts on “Nakit od papira mlade riječke umjetnice

Komentiraj

